Upp till 50% på allt + Gåva & fri frakt tillgängligt!

Ånger & Returrätt


Vår returpolicy är en del av våra Köpvillkor och måste i förening med dessa. Vi reserverar oss rätten att ändra denna Returpolicy utan förvarning. Denna version uppdaterades senast den 04/07/2014.

Vår returrätt är väldigt enkel
Det är viktigt att du kontrollerar dina produkter i din beställning så snart du mottar dem och alltid innan du använder dem. Om en produkt är felaktig eller trasig är det viktigt att du meddelar oss så snart du kan så att vi kan undersöka detta åt dig.

Innan du returnerar en produkt eller en beställning ber vi dig kontakta vår kundtjänst och be om ett returnummer. Utan detta nummer är det svårt för oss att bearbeta dina returnerade produkter och det kan ta längre tid innan vi kan ordna med din återbetalning.

Din rätt att ångra dig
Du har 14 dagar på dig att ångra din beställning från det att du mottog din beställning.


Att returnera din beställning är enkelt, följ bara stegen nedan (se ‘Hur returnerar jag en produkt?’)

Vi ber dig se till att produkterna du returnerar till oss är oöppnade samt i sin ordiginalförpackning.

Oönskade produkter ska vara i ursprungligt skicka med etiketter.

Vad ska jag göra om jag mottagit fel produkt?
Vi ber om ursäkt ifall du har mottagit fel produkt. Detta är ovanligt och vi vill lösa detta åt dig så snabbt och så smidigt som möjligt.

För en återbetalning eller ersättningsvara ber vi dig returnera produkten i samma skicka som du mottog den och inom 14 dagar från det att du mottog din beställning.

Vad ska jag göra om min produkt anländer skadad eller trasig?
Vi ber om ursäkt ifall du har mottagit en vara som är trasig eller felaktig. Vi förstår hur frustrerande detta kan vara och vill lösa detta åt dig så snabbt som möjligt.

Om du tror att din vara är trasig ber vi dig kontakta oss så snart som möjligt. Vi ber dig att förklara var felet är, hur snabbt du upptäckte det och kan efter det rekommendera och erbjuda dig en lösning.

Jag har ej mottagit min beställning
Vi ber om ursäkt om din vara inte har kommit fram. Detta är ovanligt och vi vill lösa detta åt dig så snabbt som möjligt.


För en återbetalning eller en ersättningsvara ber vi dig att kontakta oss inom 21 dagar från det att du mottog emailbekräftelsen som meddelar att din beställning har skickats.

Hur returnerar jag en produkt?
Kontakta oss genom ditt Myprotein-konto eller ring 08-506 357 09
Vi ber dig att nämna ditt beställningsnummer, produkten du vill returnera och anledningen till detta. Vi kommer då att skicka dig ett unikt returneringsnummer och bekräfta adressen som du behöver skicka produkten till.
Vi ber dig att paketera produkten ordentligt och inkludera ditt beställningsnummer, namn och adress i paketet.
Vi ber dig även att se till att du får ett försändelsebevis från posten när du skickar paketet. Detta kostar inget men fungerar som ditt bevis på att du har returnerat din produkt till oss om den skulle komma bort på vägen.
Om du ber om en ersättningsprodukt och denna är slut i lager kommer vi att göra en återbetalning till det konto du använde vid din beställning.
Alla produkter som du mottagit och sedan returnerat till oss står under ditt ansvar tills dess att de ankommer till vårt lager. Se därför till att du returnerar dina produkter på ett sätt som försäkrar dess värde.

Vad händer sedan?
Alla returnerade produkter kontrolleras av vår returavdelning.

Om du har rätt till en återbetalning kommer vi att ersätta priset av produkten (inklusive fraktkostnaden).

Reurer behandlas vanligtvis inom 7 arbetsdagar från det att beställningen ångrades och högst 30 dagar från det att den mottogs.

Vi kommer att göra återbetalningen till det konto som du använde vid beställningen.

Returnera en ersättningsvara
Om en vara som du beställde var felaktig och vi skickade en ersättningsvara har du rätten att ångra din ersättningsvara inom 7 dagar från det att du mottog den.

Behöver jag betala fraktkostnaden för returnerade produkter?
Vi ersätter endast fraktkostnaden i följande fall:

Om vi skickade fel vara, eller
varan är skadad eller felaktig; eller
om du returnerar en ersättningsvar som du inte vill behålla.
Vi återbetalar inte heller fraktkostnaden för produkter som meddelats skadad eller felaktig men där inga fel har hittats i vår testprocess. Kostnaden för att skicka tillbaka en produkt till dig beror på produkten och kommer att meddelas dig efter att vi har testat klart produkten.

Returer i jul
Vi vill inte att du ska behöva oroa dig kring dina inköp i jul, därför har vi förlängt returperioden så att alla inköp gjorda efter den 31:a Oktober kan returneras fram tills slutet av följande Januari.


Klagomål
Om du inte är helt nöjd med din beställning eller sättet på vilket vi har hanterat dina returnerade produkter vill vi att du ska meddela oss detta. Vårt mål är alltid att lösa situationen på bästa möjliga sätt och ber dig därför kontakta vår kundtjänst som gärna hjälper dig. Kontakta oss genom att skicka ett email till feedback@myprotein.com alternativt via brev till Customer Service Department, Myprotein, Meridian House, Gadbrook Way, Gadbrook Park, Rudheath, Northwich, Cheshire, UK, CW9 7RA.
Returer i jul


Klagomål




Vår returpolicy är en del av våra Köpvillkor och måste i förening med dessa. Vi reserverar oss rätten att ändra denna Returpolicy utan förvarning. Denna version uppdaterades senast den 04/07/2014.

Vår returrätt är väldigt enkel.
Det är viktigt att du kontrollerar dina produkter i din beställning så snart du mottar dem och alltid innan du använder dem. Om en produkt är felaktig eller trasig är det viktigt att du meddelar oss så snart du kan så att vi kan undersöka detta åt dig.

Innan du returnerar en produkt eller en beställning ber vi dig kontakta vår kundtjänst och be om ett returnummer. Utan detta nummer är det svårt för oss att bearbeta dina returnerade produkter och det kan ta längre tid innan vi kan ordna med din återbetalning.

Din rätt att ångra dig
Du har 14 dagar på dig att ångra din beställning från det att du mottog din beställning.

Att returnera din beställning är enkelt, följ bara stegen nedan (se ‘Hur returnerar jag en produkt?’)

Vi ber dig se till att produkterna du returnerar till oss är oöppnade samt i sin ordiginalförpackning.

Oönskade produkter ska vara i ursprungligt skicka med etiketter.

Vad ska jag göra om jag mottagit fel produkt?
Vi ber om ursäkt ifall du har mottagit fel produkt. Detta är ovanligt och vi vill lösa detta åt dig så snabbt och så smidigt som möjligt.

För en återbetalning eller ersättningsvara ber vi dig returnera produkten i samma skicka som du mottog den och inom 14 dagar från det att du mottog din beställning.

Vad ska jag göra om min produkt anländer skadad eller trasig?
Vi ber om ursäkt ifall du har mottagit en vara som är trasig eller felaktig. Vi förstår hur frustrerande detta kan vara och vill lösa detta åt dig så snabbt som möjligt.

Om du tror att din vara är trasig ber vi dig kontakta oss så snart som möjligt. Vi ber dig att förklara var felet är, hur snabbt du upptäckte det och kan efter det rekommendera och erbjuda dig en lösning.

Jag har ej mottagit min beställning
Vi ber om ursäkt om din vara inte har kommit fram. Detta är ovanligt och vi vill lösa detta åt dig så snabbt som möjligt.

För en återbetalning eller en ersättningsvara ber vi dig att kontakta oss inom 21 dagar från det att du mottog emailbekräftelsen som meddelar att din beställning har skickats.

Hur returnerar jag en produkt?
Kontakta oss genom ditt Myprotein-konto eller ring 08-506 357 09
Vi ber dig att nämna ditt beställningsnummer, produkten du vill returnera och anledningen till detta. Vi kommer då att skicka dig ett unikt returneringsnummer och bekräfta adressen som du behöver skicka produkten till.
Vi ber dig att paketera produkten ordentligt och inkludera ditt beställningsnummer, namn och adress i paketet.
Vi ber dig även att se till att du får ett försändelsebevis från posten när du skickar paketet. Detta kostar inget men fungerar som ditt bevis på att du har returnerat din produkt till oss om den skulle komma bort på vägen.
Om du ber om en ersättningsprodukt och denna är slut i lager kommer vi att göra en återbetalning till det konto du använde vid din beställning. 
Alla produkter som du mottagit och sedan returnerat till oss står under ditt ansvar tills dess att de ankommer till vårt lager. Se därför till att du returnerar dina produkter på ett sätt som försäkrar dess värde.

Vad händer sedan?
Alla returnerade produkter kontrolleras av vår returavdelning.

Om du har rätt till en återbetalning kommer vi att ersätta priset av produkten (inklusive fraktkostnaden).

Reurer behandlas vanligtvis inom 7 arbetsdagar från det att beställningen ångrades och högst 30 dagar från det att den mottogs.

Vi kommer att göra återbetalningen till det konto som du använde vid beställningen.

Returnera en ersättningsvara
Om en vara som du beställde var felaktig och vi skickade en ersättningsvara har du rätten att ångra din ersättningsvara inom 7 dagar från det att du mottog den.

Behöver jag betala fraktkostnaden för returnerade produkter?
Vi ersätter endast fraktkostnaden i följande fall:

Om vi skickade fel vara, eller
varan är skadad eller felaktig; eller
om du returnerar en ersättningsvar som du inte vill behålla.
Vi återbetalar inte heller fraktkostnaden för produkter som meddelats skadad eller felaktig men där inga fel har hittats i vår testprocess. Kostnaden för att skicka tillbaka en produkt till dig beror på produkten och kommer att meddelas dig efter att vi har testat klart produkten.

Returer i jul
Vi vill inte att du ska behöva oroa dig kring dina inköp i jul, därför har vi förlängt returperioden så att alla inköp gjorda efter den 31:a Oktober kan returneras fram tills slutet av följande Januari.

Klagomål


Om du inte är helt nöjd med din beställning eller sättet på vilket vi har hanterat dina returnerade produkter vill vi att du ska meddela oss detta. Vårt mål är alltid att lösa situationen på bästa möjliga sätt och ber dig därför kontakta vår kundtjänst som gärna hjälper dig. Kontakta oss genom att skicka ett email till feedback@myprotein.com alternativt via brev till Customer Service Department, Myprotein, Meridian House, Gadbrook Way, Gadbrook Park, Rudheath, Northwich, Cheshire, UK, CW9 7RA.

Vores returpolitik er en del af, og skal læses i sammenhæng med, vores Vilkår og betingelser for salg ( /customer-services/terms-and-conditions.list) . Vi forbeholder os retten til at ændre denne Returpolitik til enhver tid. Dette Returpolitik blev sidst opdateret den 02-07-2012.

 VORES RETURPOLITIK ER VIRKELIG SIMPELT

Når du modtager din vare, skal du kontrollere den så hurtigt som muligt efter modtagelsen og altid før brug.

Sørg for at få et retur autorisationsnummer inden du evt. returnerer nogle produkter til os.


DIN RET TIL AT SKIFTE MENING 

Vi har alle prøvet det, bestilt noget og senere indset, at det ikke længere er nødvendig eller bare har fortrudt købet.

du har 14 dage til at annullere din ordre I forbindelse med vores 14 dages returret, som begynder dagen efter du har modtaget dine varer.

Det er Ganske enkelt, du skal bare følge trinene, der er anført nedenfor (se venligst afsnittet “Hvad skal man gøre for at returnere en vare" længere nede)

Varer skal altid returneres ubrugt og i original emballage, som de var i, da de blev modtaget.

Sørg for, når du har modtaget en vare, at du udviser rimelig omhu og forsigtighed når du prøver eller inspicere det. F.eks. skal du sikre, at eventual sikkerhedsforsegling, mærker eller lign. Stadig er intakt.


MODTAGET FORKERT VARE

Vi beklager, hvis du har modtaget en forkert vare ved en fejltagelse. Det er ikke almindeligt, og vi ønsker at løse dette så hurtigt som muligt for dig.

For at modtage en tilbagebetaling eller for at få din vare udskiftet, skal du returnere varen i samme stand som du modtog den, inden 14 dage fra dagen hvorpå du har modtaget varen.


BESKADIGEDE VARER 

Vi beklager, hvis du har modtaget en vare som er beskadiget eller defekt. Vi forstår, hvor frustrerende det kan være og ønsker at løse dette så hurtigt som muligt for dig.

Hvis du mener, at varen er defekt, bedes du kontakte os. Du bliver nødt til at fortælle os, præcis hvad fejlen er, og så snart som muligt efter at have opdaget fejlen. Vi vil herefter rådgive dig i, hvad du skal gøre.

Vores returpolitik for defekte varer er omfattet af dine lovmæssige rettigheder. 



VAREN ER IKKE MODTAGET 

Vi beklager, hvis du ikke har modtaget din vare. Det er ikke almindeligt, og vi ønsker at løse dette så hurtigt som muligt for dig.

For at modtage en tilbagebetaling eller en ny forsendelse, skal du informere os om, at du ikke har modtaget din vare inden for 21 dage fra den dag, du har modtaget en e-mail fra os, der bekræfter, at varen er blevet afsendt.


DINE LOVMÆSSIGE RETTIGHEDER 

Vores returpolitik påvirker ikke dine lovmæssige rettigheder.

For flere oplysninger om dine lovmæssige rettigheder, skal du besøge den britiske regerings hjemmeside: www.direct.gov.uk (http://www.direct.gov.uk/) eller kontakte den britiske forbrugerrådgivningstjeneste på telefon +44 08454 04 05 06.


HVAD SKAL MAN GØRE FOR AT RETURNERE EN VARE TIL OS

  * Kontakt os via din konto på online-besked funktionen eller ring til os på +44 0845 094 9889 
  * Du skal informere vores kundeservice team om dit ordrenummer, den vare, du kontakter os omkring samt årsagen til returnering. Vi vil så give dig et unikt returnerings autorisationsnummer og vil bekræfte den adresse, du har brug for, for at returnere varen. 
  * Pak venligst varen forsvarligt og vedlæg dit ordrenummer, navn og adresse inde I pakken. 
 * Få venligst et bevis på forsendelsen på posthuset, når du sender din vare til os. Uden et bevis for forsendelsen kan vi ikke behandle din refusion eller vareombytning i det sjældne tilfælde, at din forsendelse forsvinder I posten.
  * Hvis du anmoder om en vareombytning, og produktet ikke længere er tilgængelig, vil vi returnere beløbet til det kredit / betalingskort / PayPal-konto du har brugt da du betalte for varen. 

Alle varer du har accepteret ved modtagelse, og hereafter valgt at returnere er dit ansvar, indtil den/de når vores lager. Du bedes derfor sørge for, at du returnere din vare til os med en leveringsservice, der forsikrer dig for værdien af varen.


HVAD VI GØR HEREFTER 

Alle produkter der returneres til os kontrolleres af vores retur-afdeling.

Hvis du er berettiget til en tilbagebetaling, så vil vi refundere prisen på din vare (herunder udgifter til levering).

Returer bahandles normalt inden for 7 arbejdsdage efter modtagelsen af en annulleret ordre, og senest 30 dage efter modtagelsen.

Vi vil refundere det kredit / betalingskort / PayPal-konto du brugte til at købe varen.


RETUR AF OMBYTNINGSVARER 

Hvis en vare du bestilte viste sig at være defekt, og vi erstattet det, har du ret til at annullere din ordre i forbindelse med det nye produkt inden for 7 arbejdsdage fra den dag, du modtog den udskiftede vare og få en refusion.


** OMKOSTNINGERNE VED RETURNERING AF VARER 
------------------------------------------------------------

Bemærk venligst, at vi kun kan refundere forsendelsesomkostningerne for at returnere en vare, hvis:.

  * vi har sendt dig den forkerte vare, eller 
  * varen er beskadiget eller defekt; eller 
  * hvis du returnerer en erstatning eller udskiftning, som du ikke ønsker at beholde. 

Vi refunderer ikke porto for varer der viser sig at være I god og fungerende stand. Omkostninger ved at sende varen tilbage til dig, afhænger af emnet og vil blive meddelt til dig når testprocessen er afsluttet.


** RETURPOLITIK I JULEPERIODEN 
------------------------------------------------------------

Vi ønsker ikke du bekymre dig om noget i løbet af julen, så du kan slappe af og købe alle dine gaver før juletravlheden.

Vi har derfor udvidet vores returpolitik I forbindelse med juleperioden - alle varer købt efter den 31. oktober i et år kan returneres indtil udgangen af januar i det følgende år.


KLAGER 

Vi beklager hvis du ikke er tilfreds med den måde, hvorpå vi har håndteret returnering, udskiftning eller reparation af en vare. Vi ønsker at løse problemet. Kontakt venligst vores kundeservice repræsentanter på +44 0845 094 9889, på feedback@myprotein.com (mailto:feedback@myprotein.com) eller med post til Customer Service Department, Myprotein, Meridian House, Gadbrook Way , Gadbrook Park, Rudheath, Northwich, Cheshire, England, CW9 7RA.

2018 © 2018 The Hut.com Limited, ett företag registrerat i England och Wales (företagsnummer 05016010) med registrerad adress i Voyager House, Chicago Avenue, Manchester Airport, M90 3DQ.