25% på allt med kod: 25SE + extra 5% på veganskt, snacks & klädnyheter

Ånger & Returrätt


Vår returpolicy är en del av våra Köpvillkor och måste vara i samband med dessa. Vi reserverar rätten att ändra denna Returpolicy utan förvarning. Denna version uppdaterades senast den 04/07/2014.

Vår returrätt är väldigt enkel
Det är viktigt att du kontrollerar dina produkter i din beställning så snart du mottar dem och alltid innan du använder dem. Om en produkt är felaktig eller trasig är det viktigt att du meddelar oss så snart du kan så att vi kan undersöka detta åt dig.
Innan du returnerar en produkt eller en beställning ber vi dig kontakta vår kundtjänst och be om ett returnummer. Utan detta nummer är det svårt för oss att bearbeta dina returnerade produkter och det kan ta längre tid innan vi kan ordna med din återbetalning.

Du har 14 dagar på dig att ångra din beställning från det att du mottog din beställning. För att returnera din beställning är enkelt, följ bara stegen nedan (se ‘Hur returnerar jag en produkt?’)

Vi ber dig se till att produkterna du returnerar till oss är oöppnade samt i sin originalförpackning. Oönskade produkter ska vara i ursprungligt skicka med etiketter.

Vad ska jag göra om jag har mottagit fel produkt?
Vi ber om ursäkt ifall du har mottagit fel produkt. Detta är ovanligt och vi vill lösa detta åt dig så snabbt och så smidigt som möjligt. För en återbetalning eller ersättningsvara ber vi dig returnera produkten i samma skicka som du mottog den och inom 14 dagar från det att du mottog din beställning.

Vad ska jag göra om min produkt anländer skadad eller trasig?
Vi ber om ursäkt ifall du har mottagit en vara som är trasig eller felaktig. Vi förstår hur frustrerande detta kan vara och vill lösa detta åt dig så snabbt som möjligt. Om du tror att din vara är trasig ber vi dig kontakta oss så snart som möjligt. Vi ber dig att förklara var felet är, hur snabbt du upptäckte det och kan efter det rekommendera och erbjuda dig en lösning.

Jag har ej mottagit min beställning
Vi ber om ursäkt om din vara inte har kommit fram. Detta är ovanligt och vi vill lösa detta åt dig så snabbt som möjligt. För en återbetalning eller en ersättningsvara ber vi dig att kontakta oss inom 21 dagar från det att du mottog emailbekräftelsen som meddelar att din beställning har skickats.

Hur returnerar jag en produkt?
Kontakta oss genom ditt Myprotein-konto eller ring 08-506 357 09
Vi ber dig att nämna ditt beställningsnummer, produkten du vill returnera och anledningen till detta. Vi kommer då att skicka dig ett unikt returneringsnummer och bekräfta adressen som du behöver skicka produkten till.
Vi ber dig att paketera produkten ordentligt och inkludera ditt beställningsnummer, namn och adress i paketet.
Vi ber dig även att se till att du får ett försändelsebevis från posten när du skickar paketet. Detta kostar inget men fungerar som ditt bevis på att du har returnerat din produkt till oss om den skulle komma bort på vägen.
Om du ber om en ersättningsprodukt och denna är slut i lager kommer vi att göra en återbetalning till det konto du använde vid din beställning.
Alla produkter som du mottagit och sedan returnerat till oss står under ditt ansvar tills dess att de ankommer till vårt lager. Se därför till att du returnerar dina produkter på ett sätt som försäkrar dess värde.

Vad händer sedan?
Alla returnerade produkter kontrolleras av vår returavdelning. Om du har rätt till en återbetalning kommer vi att ersätta priset av produkten (inklusive fraktkostnaden). Returer behandlas vanligtvis inom 7 arbetsdagar från det att beställningen ångrades och högst 30 dagar från det att den mottogs. Vi kommer att göra återbetalningen till det konto som du använde vid beställningen.

Returnera en ersättningsvara
Om en vara som du beställde var felaktig och vi skickade en ersättningsvara har du rätten att ångra din ersättningsvara inom 7 dagar från det att du mottog den.

Behöver jag betala fraktkostnaden för returnerade produkter?
Vi ersätter endast fraktkostnaden i följande fall:
Om vi skickade fel vara, eller varan är skadad eller felaktig; eller om du returnerar en ersättningsvar som du inte vill behålla. Vi återbetalar inte heller fraktkostnaden för produkter som meddelats skadad eller felaktig men där inga fel har hittats i vår testprocess. Kostnaden för att skicka tillbaka en produkt till dig beror på produkten och kommer att meddelas dig efter att vi har testat klart produkten.

Returer i jul
Vi vill inte att du ska behöva oroa dig kring dina inköp i jul, därför har vi förlängt returperioden så att alla inköp gjorda efter den 31:a Oktober kan returneras fram tills slutet av följande Januari.

Klagomål
Om du inte är helt nöjd med din beställning eller sättet på vilket vi har hanterat dina returnerade produkter vill vi att du ska meddela oss detta. Vårt mål är alltid att lösa situationen på bästa möjliga sätt och ber dig därför kontakta vår kundtjänst som gärna hjälper dig.

Vänligen kontakta våra kundtjänstrepresentanter på + 44 (0) 161 8131487 eller per post på Kundtjänst, Myprotein, Meridian House, Gadbrook Way, Gadbrook Park, Rudheath, Northwich, Cheshire, Storbritannien, CW9 7RA .




2019 © 2018 The Hut.com Limited, ett företag registrerat i England och Wales (företagsnummer 05016010) med registrerad adress i Voyager House, Chicago Avenue, Manchester Airport, M90 3DQ.