Hjälpcenter
Betalning och rabatter
Vi erbjuder en rad olika betalningsmetoder online för att försäkra oss om att våra kunder kan få tillgång till de bästa tillskotten på marknaden utan krångel.
• Visa
• Visa Debit
• PayPal
• Mastercard
• American Express
• Trustly
• SEPA
• Klarna
Du kan välja vilket betalningsalternativ du föredrar när du betalar. Vi ser allvarligt på bedrägeri, varför du måste valideras av oss och godkännas av korttillverkaren.
Detta sker enbart för att våra kunder ska kunna handla säkert hos oss!
Nej, Sverige tillhör EU:s frihandelsområde och moms är inkluderat på alla priser du ser på myprotein.se. Om du beställer från nätet och får varan levererad till ett annat land än där du köpte den kan extra avgifter som moms och frakt tillkomma. Läs våra allmänna villkor för mer information.
Om statusen 'Problem med betalningen' dyker upp är det lätt att bli förvirrad. Men oroa dig inte! Det åtgärdas enkelt så att dina varor skickas till dig på nolltid.
Innan du fyller i dina kortuppgifter igen behöver du försäkra dig om att kortets giltighetstid inte gått ut och att faktureringsadressen är korrekt ifylld. Vi rekommenderar dig också att kontrollera saldot på ditt konto.
Har du gjort allt ovan och problemet kvarstår ber vi dig kontakta vår kundservice som mer än gärna hjälper dig åtgärda problemet.
När du väl lagt din beställning kommer betalningen visas under ditt konto som 'pågående' tills vi skickat din beställning från vårt lager.
Den pågående transaktionen talar om för dig att betalningen godkänts.
Vill du lägga till ett nytt betalkort måste du göra det vid betalningen.
Dina nya kortuppgifter kommer sparas när du väl lagt din beställning. Det innebär att du nästa gång kan beställa dina favorittillskott snabbt och smidigt!
Vi vill göra saker och ting så lätta och smidiga som möjligt för dig, inklusive att få rabatt på dina favorittillskott och träningsprodukter.
När du väl lagt alla varor du vill beställa i din varukorg fyller du i din rabattkod i rutan 'Har du en rabattkod? Fyll i den här.' Genom att klicka på 'Använd kod' kommer rabatten att dras från din beställning.
Om koden inte fungerar bör du kontrollera att du inte försöker använda mer än ett erbjudande åt gången. För mer information, se våra allmänna villkor.
Kvarstår problemet? Kontakta vår kundservice via dina sidor.
Vad tråkigt att höra att din rabattkod inte fungerar! För att ta reda på varför rekommenderar vi dig att läsa igenom villkoren för erbjudandet.
Om rabattkoden är giltig och du inte försöker använda mer än en rabattkod åt gången bör du kontakta vår kundservice via dina sidor.
Du kan tjäna 100 kr för varje värvad vän, som i sin tur får 40 procent rabatt!
Logga in på dina sidor och klicka på 'Visa detaljer' på 'Värvningspoäng'‐sidan för mer information om hur du tjänar värvningspoäng.
Mitt konto
Att skapa ett konto är enkelt!
Det är bara att surfa in på vår registrerings‐sida och ansluta sig till Myproteins community för att få bra vardagstips på allt från kost, träning och de bästa kosttillskotten på marknaden
Det är lätt att ändra kontoinställningar, oavsett om det gäller betalinformation, lösenord eller adress.
Logga in på dina sidor och fyll dina nya inställningar.
Oroa dig inte! Vi lyder under dataskyddslagen vilket innebär att vi håller dina personuppgifter skyddade.
För mer information, se vår integritetspolicy.
Oroa dig inte! På inloggningssidan väljer du 'Jag har glömt mitt lösenord' så kommer ett mail med förklaring hur du återställer det på nolltid.
Om du inte vill få våra exklusiva erbjudanden och kampanjer kan du logga in på dina sidor och välja bort det under 'e‐post‐inställningar'. Glöm inte att du kan skriva upp dig på vårt nyhetsbrev igen när som helst!
Att beställa
Myproteins lager baseras på tillgänglighet. Vi vill att du ska kunna beställa och få hem dina favoritprodukter utan ansträngning, så vi försöker alltid se till att göra dig medveten om en produkt tar slut i lager.
Då och då kan det ske en oväntad fördröjning i leveransen, och om så sker kontaktar vi dig för att meddela detta.
Vi står aldrig i vägen för dig och din beställning, utan vill i stället göra det så enkelt som möjligt att beställa via nätet. Vi låter dig till och med reservera varor i din varukorg i upp till 60 minuter ifall du skulle behöva avbryta din order tillfälligt.
Hitta varorna du vill ha och lägg till dem till din varukorg. Du kan antingen fortsätta handla eller gå vidare till betalningen ifall du har allt du önskar beställa.
På dina sidor kan du se sparade adresser och betalinformation, vilket gör det snabbt och smidigt att slutföra ditt köp.
Kontrollera så att allt är korrekt ifyllt. Sen är allt klart! Vi skickar en bekräftelse per mail så snart din beställning har skickats från vårt lager.
Självklart! Klicka på symbolen för varukorgen längst upp på sidan så kan du själv se vilka varor du lagt där.
Använd + för att öka på antalet och ‐ för att minska antalet av en viss vara. Vill du ta bort en vara helt och hållet klickar du på x.
Självklart! Du kan välja vilken leveransadress du vill få din beställning skickad till när du betalar. Din beställning kommer automatiskt placeras på en förvald adress, men du kan helt enkelt välja en ny.
Skriv in den nya leveransadressen och välj sedan 'Leverera till följande adress'.
Vi skickar en bekräftelse per mail så snart din beställning lämnat vårt lager! Men du kan också följa din beställning via ditt konto.
Vi skickar dessutom alla varor separat, vilket garanterar att du får dina varor så fort som möjligt.
Du kan enkelt hålla koll på dina beställningar via dina sidor.
När du väl loggat in på dina sidor kan du se varje enskild beställning du lagt hos oss. Välj den du vill kolla och hitta all information du behöver.
Vi kommer också att skicka en bekräftelse per mail så fort din beställning lämnat vårt lager.
Du kan se alla tidigare beställningar du lagt hos oss via dina sidor. "Klicka härför att spåra paketet."
Klicka på den beställning du vill kolla och hitta all information du behöver. Om din beställning har skickats kommer du kunna klicka dig vidare från ditt konto för att följa transporten.
Bekräftelsemailet vi skickat när din beställning lämnat vårt lager kommer också innehålla information om när din beställning förväntas anlända till dig.
Hittar du inte informationen du söker? Skicka ett meddelande till vår kundservice medan du är inloggad på dina sidor.
Tråkigt att höra att du vill ångra din beställning!
Kan vi göra något för att du inte ska behöva ångra din beställning? Du kan kontakta vår kundservice via dina sidor.
Om vi inte kan göra något för att du ska slippa ångra beställningen väljer du den beställning du vill ångra. Du kan välja att ta bort enskilda produkter eller hela beställningen.
Vi skickar en bekräftelse per mail inom en timme för att bekräfta att din avbeställning gått igenom.
Om din avbeställning misslyckas beror det på att din beställning behandlas. Varor som finns i lager behandlas snabbt för att vi ska kunna få ut våra kunders beställningar på nolltid.
Läs vår returpolicy för mer information om hur du returnerar en beställning.
När du väl lagt din order kan du inte ändra den.
Om du vill ångra beställningen och lägga en ny beställning behöver du logga in på dina sidor.
Välj beställningen du vill ångra. Du kan ta bort enskilda produkter eller hela beställningen.
Vi skickar en bekräftelse per mail inom en timme för att bekräfta att din avbeställning gått igenom. Placera inte en ny beställning innan du mottagit denna bekräftelse.
Oroa dig inte! Du kan försöka ångra beställningen via dina sidor.
Klicka på beställningen och välj 'Ångra'. Vi skickar en bekräftelse på att din avbeställning gått igenom.
Om du inte kan klicka på 'Ångra' kan du returnera beställningen. Läs vår returpolicy för att ta reda på hur.
Behöver du ytterligare hjälp? Skicka ett meddelande till vår kundservice när du fortfarande är inloggad på dina sidor.
Oroa dig inte! Du kan försöka ångra beställningen via dina sidor.
Klicka på beställningen och välj ‘Ångra’. Vi skickar en bekräftelse på att din avbeställning gått igenom.
Om du inte kan klicka på ‘Ångra’ kan du returnera beställningen. Läs vår returpolicy för att ta reda på hur.
Behöver du ytterligare hjälp? Skicka ett meddelande till vår kundservice när du fortfarande är inloggad på dina sidor.
Vi ber om ursäkt för det inträffade! Vi är måna om att alla våra produkter är hela och håller god kvalitet.
Använd kontaktformuläret för att delge oss mer information så att vi kan hantera ärendet på bästa sätt.
Vi sparar mycket tid om du hittar informationen du behöver nedan innan du kontaktar oss. Gör du inte det behöver du dock inte oroa dig, vi hjälper dig när du väl kontaktat oss.
1. Ordernummer
2. Produktens namn
3. På vilket sätt var din vara trasig/felaktig
4. Om tillgängligt, bifoga bild på skadan
När vi hunnit undersöka just ditt ärende kommer vi att skicka ett mail med information om hur vi hanterar ärendet.
Vår fabrik är klassad som British Retail Consortium Global Standard för 'Food Safety' av oberoende testorgan, och har erhållit 'Double A'‐betyg tidigare i år, vilket är högsta möjliga betyg. Detta är bevis för att vi anstränger oss till det yttersta för att säkerställa en hög kvalitet inom vår tillverkning.
Vi tar alla klagomål på allvar och är måna om att behålla våra kunder och deras förtroende.
Om du har åsikter om kvaliteten på någon av våra produkter är du välkommen att kontaka vår kundservice.
Vi sparar mycket tid om du hittar informationen du behöver nedan innan du kontaktar oss.
1. Ordernummer
2. Produktnamn
3. Batchnummer
4. Bäst före‐datum
5. Bilder som stödjer ditt klagomål
6. En kort beskrivning av ditt ärende och vad du anser vara undermåligt med den vara du mottagit
Behåll produkten tills det att du har kommit i kontakt med vår kundservice, de kommer sedan att instruera dig om huruvida de vill att du returnerar varan för vidare analys eller behåller den.
Vi ber om ursäkt! Ibland sker misstag, men så länge vi kan kommer vi att åtgärda det. Skicka ett meddelande till oss via dina sidor.
Vi kommer behöva veta följande:
1. Ordernummer
2. Felaktigt mottagen vara
3. Beställd vara
Så fort vi undersökt vad som gått fel kommer vi att skicka ett mail med information om hur vi hanterar ärendet.
Vi är måna om att alla våra produkter är hela och håller god kvalitet, så det är tråkigt att höra att du mottagit en trasig vara.
Ibland sker misstag men så länge vi kan kommer vi att åtgärda det. Skicka ett meddelande till oss via dina sidor.
Släng inte varan, vi kan komma att be om bilder på skadan för att försäkra oss om att det inte upprepas.
Please don’t throw the item away, we may ask for pictures of the damage to ensure we take measures to prevent it happening again.
Så fort vi undersökt vad som gått fel kommer vi att skicka ett mail med information om hur vi hanterar ärendet.
Ibland skickar vi varor separat för att se till att försenade varor inte försenar resten av beställningen. Det är därför möjligt att den saknade varan kan finnas i en separat försändelse. I ditt e-postmeddelande med försändelsebekräftelse anges vilka artiklar som har skickats. Om den saknade varan inte finns med där måste du räkna med att det tar längre tid innan den levereras. Om varan finns med i ditt e-postmeddelande med försändelsebekräftelse men inte har kommit i paketet, vänligen kontakta vår kundtjänst via din önskade kontaktkanal som anges nedan inom 48 timmar efter att du har mottagit ditt paket.
Webbsidan
Du hittar dem i våra allmänna villkor.
Om du har problem att nå betalningssidan eller någon annan del av vår webbsida ber vi dig kontakta vår kundservice så att vi snabbt kan åtgärda problemet.
Se vår integritetspolicy.
Leverans
Så fort din beställning skickats från vårt lager skickar vi en bekräftelse per mail, där du finner information om när din beställning förväntas anlända.
För spårbara beställningar klickar du på spårningslänken som finns bifogad i mailet eller under dina sidor. Via länken kan du då spåra var din beställning befinner sig.
Har du fått en paketavi? Ditt paket kan ha hamnat på ett utlämningsställe.
Du hittar mer information och leveranstider i vår fraktinformation.
Vill du anmäla din beställning försvunnen gör du det genom att kontakta vår kundservice via dina sidor.
Du hittar alla fraktalternativ i vår fraktinformation.
Du hittar leveranstider för hela världen i vår fraktinformation.
Oroa dig inte! Om paketet inte får pats i brevinkastet eller postboxen, eller kräver en signatur av mottagaren kommer du att få en avisering.
Denna avisering kommer från leverantören och innehåller information om var ditt paket befinner sig och hur du hämtar ut det.
Ibland skickar vi varor separat för att se till att försenade varor inte försenar resten av beställningen. Det är därför möjligt att den saknade varan kan finnas i en separat försändelse. I ditt e-postmeddelande med försändelsebekräftelse anges vilka artiklar som har skickats. Om den saknade varan inte finns med där måste du räkna med att det tar längre tid innan den levereras. Om varan finns med i ditt e-postmeddelande med försändelsebekräftelse men inte har kommit i paketet, vänligen kontakta vår kundtjänst via din önskade kontaktkanal som anges nedan inom 48 timmar efter att du har mottagit ditt paket.
Returer och återbetalningar
Se vår sida om returpolicy för mer information.
Om detta inte besvarar din fråga finns vår kundtjänst till hands för att hjälpa dig. Du kan kontakta dem via ditt konto.
Vi vill att alla våra kunder ska trivas med sina produkter, så om du inte är nöjd med din beställning kan du alltid skicka tillbaka den till oss.
För att påbörja din retur följer du stegen som finns i returpolicyn genom att klicka HÄR.
När vi har mottagit den återbetalar vi beloppet för de returnerade varorna och skickar ett meddelande till dig via e-post. Detta kan ta 3-5 arbetsdagar från det att vi tar emot returen.
Din återbetalning bör återföras till ditt konto inom 5 arbetsdagar och vi skickar ett e-postmeddelande för att meddela att den är på väg!
Om du inte får din återbetalning och det har gått 10 arbetsdagar sedan du fick vårt e-postmeddelande måste du kontakta vår kundtjänst via ditt konto
Produktråd
Den här informationen beror på produkten och varierar från fall till fall.
För aminosyrebaserade produkter så som grenade aminosyror (BCAA) och L‐glutamin finns den här informationen på näringsinnehållet. För produkter som Impact Whey Protein finns hela aminosyreprofilen via den dedikerade länken på produktsidan (under produktbilden till vänster).
Det är inte obligatoriskt att ange denna information på vår webbisda, men på de ställen denna information inte finns kommer Myprotein granska externa tillverkningsprocesser för att kunna tillhandahålla informationen vid behov.
Myproteins omega‐3 utvinns från feta fiskar. Dessa kan inkludera, men inte vara begränsade till, makrill, lax och sardiner.
Myproteins Impact Whey Protein framställs via filtrering av vasslelösning.
Myprotein söker aktivt upp GMO‐fria produkter och råvaror.
Alkohol tillsätts inte som råvara i några av våra produkter, men vissa smakämnen och färgämnen är baserade på alkoholpreparat. Detta till trots är våra produkter alkoholfria. För mer information i ämnet ber vi dig kontakta vår kundservice via dina sidor.
För närvarande kan inga av våra produkter klassas som kosher. Vårt utbud av vegetarianska produkter är halal.
Myproteins BCAA utvinns från olika källor beroende på dess användningsområde och innehåll. Veganska BCAA utvinns från fermenterade kolhydrater (så som majs), icke‐veganska BCAA å andra sidan finns i både syntetisk och icke‐syntetisk form, varav den senare utvinns från naturligt höga källor av BCAA (djurfjädrar).
Den största skillnaden mellan Impact Whey Protein och Impact Whey Isolate är innehållet av fett och protein: Impact Whey Protein har lite lägre proteininnehållet och lite högre fettinnehåll. Tvärtemot innehåller Impact Whey Isolate lite mer protein och lite mindre fett.
Myproteins produkter innehåller gelatin utvunnen från nöt (bovin) eller fläsk. Vegetarianska alternativ till gelatin används där det är möjligt. Information om detta anges tydligt på innehållsförteckningen på såväl produktsidan samt på förpackningen.
Den här informationen är för närvarande inte tillgänglig för våra produkter.
Uppdatering av vår integritetspolicy
THG har vuxit snabbt under åren och vi har haft stora framgångar. Detta innebär att koncernens nuvarande rättsliga enhetsstruktur i vissa fall inte överensstämmer med de affärsdivisioner och varumärken vi erbjuder idag.
Vi har därför tagit tillfället i akt att omorganisera koncernens juridiska struktur så att våra företag motsvarar våra affärsdivisioner och varumärken och för att stödja THG:s långsiktiga tillväxtstrategi. För att omorganisera var vi tvungna att se till att data (som inkluderade uppgifter om dig som en av våra kunder) lagligen överfördes till de nya enheterna. Även om denna omorganisering inte förändrar din situation konkret, vill vi informera dig om ändringen.
De har inte överförts till någon utanför THG group. Dina uppgifter har överförts inom THG group till en nyskapad rättslig enhet, som en del av en intern omorganisation.
Före omorg.:
The Hut.com Limited var i de flesta fall personuppgiftsansvarig för dina personuppgifter. I vissa fall kan den registeransvarige ha varit en specifik enhet inom THG.
Efter omorg.:
Den nya registeransvarige är de nya registrerade rättsliga enheterna:
• THG Nutrition Limited
Detta beror på en intern omorganisation och kommer inte förändra din situation på något konkret sätt. Vi vill bara vara transparenta om det. Vissa affärsenheter har nu registrerats i de nya rättsliga enheterna inom THG group och motsvarande databaser har överförts till dem.
Detta betyder att det rättsliga ansvaret för hantering av dina uppgifter, eller för att svara på dina förfrågningar om dataskydd nu vilar på enheten som nämns i e-postmeddelandet. De nya enheterna förblir dock kvar inom THG group, vilka alla ger samma konsekventa skyddsnivå.
E-postmeddelandet du fick var inte ett marknadsföringsmejl. Det var ett viktigt meddelande om byte av rättslig ägare relaterade till databaser som innehåller dina personuppgifter. När du väljer bort att få marknadsföringsmejl så är vi tvungna att spara dina personuppgifter i databasen för att veta att vi inte ska skicka någon marknadsföringsinformation till dig. Självklart har du rätt att få dina personuppgifter helt raderade ur databasen, i så fall använder du länken längst ner i e-postmeddelandet.
Vi sparar endast personuppgifter så länge som det är nödvändigt. Utöver de mest uppenbara syften såsom fullfölja en beställning, måste vi spara vissa uppgifter ett visst antal år för ändamål som skatt och bokföring.
Du kommer fortfarande att kunna utöva dina dataskyddsrättigheter, skicka klagomål eller förfrågningar om hantering av dina personuppgifter. Eller komma i kontakt med ditt dataskyddsombud genom att kontakta oss via meddelandecentret på ditt kundkonto, eller genom att använda något av våra olika kontaktalternativ, som du hittar genom att besöka vårt hjälpcenter.
Brexit: Allt du behöver veta
Efter att Storbritannien lämnat EU från och
med 1:sta Januari vill Myprotein försäkra dig om att detta inte
kommer påverka din shopping upplevelse hos oss.
Myprotein vill se till att du får all information du behöver,
och vi har därför gjort en FAQ för att svara på vissa frågor du kan ha.
Som alltid, om du har några ytterligare frågor, vänligen kontakta vår
kundtjänst så hjälper vi dig gärna.
Myprotein är glada att meddela att din shopping upplevelse inte kommer att förändras, och du kommer kunna beställa från oss som vanligt.
För våra kunder i EU kommer betällningarna att skickas från vårat lager inom EU. Detta betyder att det inte kommer bli några förändringar för din shoppning upplevelse hos oss.
Vi har gjort nödvändiga ändringar för att se till att din shopping upplevelse inte förändras, så leveranstiden kommer inte förändras.
När du har valt dina produkter, vänligen hänvisa till tidsskalan som visas för dig när du går vidare till kundkorgen.
Som vissa kunder har upplevt tidigare, har vi fler lager runt om i världen vilket gör att vi kan erbjuda den bästa upplevelsen som möjligt. Majoriteten av ordrar kommer fulföljas inom EU men vissa produkter kommer skickas från Storbritannien.
Vi har gjort alla nödvändiga ändringar för att se till att alla produkter skickade från Storbritannien till en adress i EU levereras som vanligt utan någon påverkan för våra kunder.
Det är i nuläget inga förändringar i sammband med Brexit. Vi går igenom våra priser regelbundet för att se till att vi har de bästa priserna som möjligt.