Bästsäljare
Upp till 60% rabatt!

Europas lägsta priser! Vi lovar att sänka priset med 5% om du hittar en motsvarande produkt billigare någon annanstans.

Använd vår Price Beater här

Ånger- och Returrätt

Vår returpolicy är en del av våra Köpvillkor och måste i förening med dessa. Vi reserverar oss rätten att ändra denna Returpolicy utan förvarning. Denna version uppdaterades senast den 04/07/2014.

Det är viktigt att du kontrollerar dina produkter i din beställning så snart du mottar dem och alltid innan du använder dem. Om en produkt är felaktig eller trasig är det viktigt att du meddelar oss så snart du kan så att vi kan undersöka detta åt dig.
Innan du returnerar en produkt eller en beställning ber vi dig kontakta vår kundtjänst och be om ett returnummer. Utan detta nummer är det svårt för oss att bearbeta dina returnerade produkter och det kan ta längre tid innan vi kan ordna med din återbetalning.

Dina lagstadgade rättigheter

Vår returpolicy påverkar inte dina lagstadgade rättigheter. För mer information om dina lagstadgade rättigheter ber vi dig besöka Brittiska regeringens hemsida: www.direct.gov.uk.

Din rätt av ångra din beställning

Du har rätten att ångra din beställning inom 14 dagar utan att ange en orsak till detta.
Din rätt att ångra din beställning upphör efter 14 dagar från den dag då du eller tredje part (exkluderar leveransföretaget) förvärvar fysisk besittning av produkterna.
För att utöva rätten att ångra din beställning måste detta göras genom en tydlig handling, exempelvis genom ditt Myprotein-konto, alternativt genom att skicka oss ett brev med posten. Du kan även använda exempelformuläret nedan. Detta är dock inte obligatoriskt.
Vi ber dig se till att produkterna du returnerar till oss är oöppnade samt i sin ordiginalförpackning.
Oönskade produkter ska vara i ursprungligt skicka med etiketter.

Effekten av en ångrad beställning

Om du avbryter din beställning kommer vi att återbetala alla kostnader vi mottagit från idg, inklusive fraktkostnad (förutom om du väljer en leveransmetod annan än standardfrakt).
Om produkten eller produkterna skadas på vägen tillbaka till oss och detta är på grund av oaktsam handling från dig kommer en kostnad dras av återbetalningen för att ersätta detta.
Vi kommer att återbetala dig utan onödigt dröjsmål senast; (a) 14 dagar efter att vi har mottagit den returnerade beställningen. (b) (om tidigare) 14 dagar efter den dag då du tillhandahåller oss bevis på att du har returnerat produkterna; eller (c) om inga produkter levererades, 14 dagar efter den dag då vi meddelades om ditt beslut att ångra beställningen.
Vi kommer att återbetala dig via samma betalningsmetod som användes vid den ursprungliga transaktionen så länge inget annat uttryckligen avtalats. Du kommer under inga omständigheter att utsättas för extra kostnader i samband med återbetalningen. Du kommer dock att behöva betala den inledande fraktkostnaden av dina returnerade produkter.

Ångerformulär, typexempel:

Till: The Hut.com Limited, Meridian House, Gadbrook Park, Rudheath, Cheshire, CW9 7RA.
Jag vill här med meddela att jag vill ångra min beställning av följande produkter:
Beställningsdatum:
Ordernummer:
Kundens namn:
Kundens adress:
Kundens signatur (endast om formuläret skickas via post):
Datum:

Vad ska jag göra om jag mottgait fel produkt?

Vi ber om ursäkt ifall du har mottagit fel produkt. Detta är ovanligt och vi vill lösa detta åt dig så snabbt och så smidigt som möjligt.
Vi kontrollerar varje returnering individuellt och kan därför ibland behöva mer information för att hjälpa dig; exempelvis en bild på produkten. Detta hjälper oss att lösa situationen på bästa möjliga sätt.

Vad ska jag göra om min produkt anländer skadad eller trasig?

Vi ber om ursäkt ifall du har mottagit en vara som är trasig eller felaktig. Vi förstår hur frustrerande detta kan vara och vill lösa detta åt dig så snabbt som möjligt. Vi ber dig att inte vägra att ta emot din beställning om den verkar trasig vid leveransen, utan istället ta emot beställningen och sedan kontakta oss så snart du kan. Vi ber dig då att förklara var felet är, hur snabbt du upptäckte det och kan efter det rekommendera och erbjuda dig en lösning. Kontakta oss genom att logga in till ditt Myprotein-konto och skicka ett meddelande till vår kundtjänst. Bifoga gärna bilder av skadan tillsammans med ditt meddelande. Vårt kundtjänst-team kommer att återkomma till dig med bästa möjliga lösning.

Hur meddelar jag ett fel på min produkt?

Vårt mål är att se till att högsta möjliga standard hålls vid bearbetningen av varje beställning från Myprotein. Dock kan tyvärr fel inträffa då och då. Vi ber om ursäkt om det verkar vara ett fel på din beställda produkt. Vi ser allvarligt på klagomål och vill gärna undersöka detta ytterligare. För att göra detta ber vi dig kontakta oss genom att skicka ett meddelande från ditt Myprotein-konto. Bifoga gärna bilder av skadan tillsammans med ditt meddelande. Vårt kundtjänst-team kommer att återkomma till dig med bästa möjliga lösning. Vårt kundtjänst-team kommer att se över ditt meddelande och har som mål att lösa detta inom 24-48 timmar. Observera att detta kan ta något längre om det är en produkt från en återförsäljare.

Hur returnerar jag en produkt?

Vi ber dig kontakta vår kundtjänst om du vill returnera en produkt. Information som vi behöver från dig är ditt ordernummer, namnet på produkten du vill returnera och anledningen till detta. Så fort vi fått dessa uppgifter från dig kommer vi att förse dig med ett returneringsnummer samt övrig information som du behöver för att skicka tillbaka din produkt till oss. Vi ber dig att se till så att din produkt är paketerad ordentligt och att din returneringsblankett är inkluderad i paketet. Vi ber dig även att se till att du får ett försändelsebevis från posten när du skickar paketet. Detta kostar inget men fungerar som ditt bevis på att du har returnerat din produkt till oss om den skulle komma bort på vägen. Om du ber om en ersättningsprodukt och denna är slut i lager kommer vi att göra en återbetalning till ditt konto istället. Alla produkter som du mottagit och sedan returnerat till oss står under ditt ansvar tills dess att de ankommer till vårt lager. Se därför till att du returnerar dina produkter på ett sätt som försäkrar dess värde.

Kommer ni att återbetala min fraktkostnad när jag returnerar en produkt?

Vi står för fraktkostnaden av alla produkter som returneras på grund av att de är felaktiga eller trasiga. Exempel på detta inkluderar: - om vi har skickat dig fel produkt - om produkten är trasig eller felaktig - om du returnerar en ersättningsvara som du inte vill behålla.
Vi återbetalar dock inte fraktkostnaden för produkter som är oönskade eller som inte längre behövs. Vi återbetalar inte heller fraktkostnaden för produkter som meddelats skadad eller felaktig men där inga fel har hittats i vår testprocess. Kostnaden för att skicka tillbaka en produkt till dig beror på produkten och kommer att meddelas dig efter att vi har testat klart produkten.

Klagomål

Om du inte är helt nöjd med din beställning eller sättet på vilket vi har hanterat dina returnerade produkter vill vi att du ska meddela oss detta. Vårt mål är alltid att lösa situationen på bästa möjliga sätt och ber dig därför kontakta vår kundtjänst som gärna hjälper dig. Kontakta oss genom att skicka ett email till feedback@myprotein.com, alternativt via brev till Customer Service Department, Myprotein, Meridian House, Gadbrook Way, Gadbrook Park, Rudheath, Northwich, Cheshire, UK, CW9 7RA.